Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar

Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar

Carina Sjöholm

139 SEK

Artikelnr: 978-91-982330-1-8 Kategori:

Produktbeskrivning

Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar tar sin utgångspunkt i de ständigt föränderliga villkor som servicearbetet står inför. Detta temanummer har sin upprinnelse i en workshop med temat ”Service på marginalen” med deltagare från institutionen för service management och tjänstevetenskap och inbjudna gäster.

En kritisk och reflekterande ansats, grundad i empiriska studier som sätter servicearbetet i sitt specifika sociala sammanhang, är en utgångspunkt i samtliga bidrag. Essäerna illustrerar konkreta aspekter på servicemötesproblematiken, såsom det ofta blir när det handlar om mellanmänskliga relationer. En mängd motstridiga bilder av tjänstearbetets villkor är återkommande. Bakgrunden till det flera av författarna skriver om är en diskussion om det individualiserade samhället som ofta betraktas vara i ständig förändring och där medborgarna förväntas förvalta sitt pund på bästa sätt. Det handlar inte enbart om att navigera inom ekonomiska ramar, utan också om kulturella förväntningar och normer kring hur vi ska vara i både vårt yrkesliv och som medborgare.

Mer information

Vikt 225 g
Dimensioner 9 x 155 x 220 mm
Språk

Svenska

Sidantal

116

Publikationsår

2015

Bandtyp

Häftad

ISBN

978-91-982330-1-8

Recensioner

Det finns inga produktrecensioner än.

Bli först med att recensera “Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar”